Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zawieszenie wykonywania krajowego transportu drogowego

Ogólny opis

  1. Przedsiębiorca może ubiegać się o zawieszenie wykonywania transportu drogowego (w całości bądź w części) na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
  2. Przewoźnik drogowy zawieszający wykonywanie transportu drogowego zobowiązany jest w terminie 14 dni powiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywanego transportu drogowego.
  3. Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres powyżej 3 miesięcy organ licencyjny dokonuje w terminie 14 dni od dnia prawidłowego i terminowego zgłoszenia zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Wszystkie wypisy z licencji - w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości.
  3. Wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych - w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
  4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

    W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

    Starostwo Powiatowe w Kłobucku
    Rynek im. Jana Pawła II 13
    42-100 Kłobuck

    Dokumenty należy złożyć osobiście:

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
    wtorek: 800- 1600

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800- 1445

Opłaty

  1. Wniosek jest wolny od opłat.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800-1445

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Sprawa załatwiana jest niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 14 dni organ licencyjny dokonuje zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji w wysokości proporcjonalnej do okresu zawieszenia oraz liczby zawieszonych wypisów z licencji.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  3. Zwrot części opłaty następuje na wskazany rachunek bankowy.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 08

Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym.
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.