Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zmiana licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą

Ogólny opis

  1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  2. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Dokument potwierdzający zgłaszane zmiany: w przypadku gdy zmiana dotyczy załącznika do wniosku o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób: pojazdem osobowym lub pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
    1. W przypadku zmiany organu zarządzającego osoby prawnej oświadczenia członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną  lub  komandytową, osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełniają wymóg dobrej reputacji. Wymóg dobrej reputacji nie jest spełniony jeżeli osoba została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa karne skarbowe lub przestępstwa umyślne: przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, środowisku lub warunkom pracy i płacy albo inne mające związek z wykonywanym zawodem; lub wydano prawomocne orzeczenie zakazujące wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego.
    2. W przypadku zmiany nazwy i siedziby przedsiębiorcy oryginały zmienionych wypisów do licencji (składane najpóźniej w dniu odbioru zmienionych dokumentów).
    3. W przypadku zmiany wykazu pojazdów zgłoszonych do przewozów nie powodującej konieczności wydawania kolejnych wypisów.
    4. Wykaz pojazdów zawierający informacje:
      • marka , typ,
      • rodzaj /przeznaczenie,
      • numer rejestracyjny,
      • numer VIN,
      • wskazanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem.
    5. Jeśli zmiana dotyczy ilości pojazdów zgłoszonych do przewozów należy złożyć wniosek o wydanie kolejnych wypisów z licencji.
  4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

    Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.

Dokumenty do pobrania

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

    W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:

    Starostwo Powiatowe w Kłobucku
    Rynek im. Jana Pawła II 13
    42-100 Kłobuck

    Dokumenty należy złożyć osobiście:

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
    wtorek: 800- 1600

    Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800- 1445

Opłaty

  1. Opłata administracyjna za zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie w zakresie przewozu osób: pojazdem osobowym lub pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą - 10% opłaty jak za udzielenie licencji.

    opłata administracyjna:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    72-8248-0002-2001-0000-0101-0003 Starostwo Powiatowe w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY Wydziału Komunikacji Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800-1445
     
  2. Za wydanie wypisu w przypadku zmiany licencji pobiera się opłatę 5% jak za udzielenie licencji.
  3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

    opłata skarbowa:
    Bank Spółdzielczy w Kłobucku
    39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku

    Godziny otwarcia KASY Wydziału Komunikacji i Transportu:
    poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
    wtorek: 800-1445
     
  4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Przy zmianie obejmującej dane zawarte w licencji (zmiana nazwy lub siedziby przedsiębiorcy) w terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja w sprawie zmiany licencji oraz wypisy ze zmienionej licencji w ilości zgodnej z wykazem pojazdów zgłoszonych do przewozów (nie więcej niż ilość wypisów przed zmianą licencji) bądź decyzja o odmowie zmiany udzielonej licencji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. W przypadku braku formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
  3. W pozostałych przypadkach zmiany są odnotowywane w ewidencji organu licencyjnego bez wydawania dodatkowych dokumentów dla Wnioskodawcy.
  4. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu.

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck

Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745-1445
wtorek: 800-1445

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

    Wydział Komunikacji i Transportu
    ul. Ks. Skorupki 46
    42-100 Kłobuck
     
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

    Telefon kontaktowy:
    34 321 45 00
    34 321 45 08

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Skargi i wnioski

  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    3. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.