Wpis/Wykreślenie adnotacji o zastawie rejestrowym
Ogólny opis
- W razie ustanowienia zastawu rejestrowego na pojeździe mechanicznym podlegającym rejestracji, organ rejestrujący pojazd dokonuje adnotacji w rubryce „Adnotacje urzędowe” dowodu rejestracyjnego pojazdu, o treści: „Na pojeździe ustanowiony jest zastaw rejestrowy na rzecz..., wpisany pod numerem pozycji rejestru zastawów....” , oraz potwierdza ją swoją okrągłą pieczęcią i podpisem osoby upoważnionej do dokonania adnotacji.
- W razie wygaśnięcia zastawu, organ rejestrujący pojazd, na wniosek właściciela pojazdu, skreśla adnotację o zastawie rejestrowym albo na wniosek właściciela wydaje nowy dowód rejestracyjny, unieważniając dotychczasowy, który pozostawia w aktach pojazdu.
- Wpis/wykreślenie zastawu rejestrowego z dowodu rejestracyjnego dokonywany jest na wniosek właściciela pojazdu.
- W celu dokonania wpisu/wykreślenia w dowodzie rejestracyjnym należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód rejestracyjny.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
- Osoby prawne:
- Dokumenty upoważniające do reprezentowania podmiotu wraz z dowodem osobistym.
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd lub upoważnienia w razie ich nieobecności.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
- W przypadku dokonania wisu zastawu rejestrowego: aktualny lub pełny odpis z rejestru zastawów albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów .
- W przypadku wykreślenia adnotacji o zastawie rejestrowym: odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów bądź pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów – po ich weryfikacji w Urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Dokumenty do pobrania
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty (oryginały, uwierzytelnione kopie lub do wglądu) należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku przesłania wymaganych dokumentów pocztą tradycyjną, należy wysłać je na adres:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
Rynek im. Jana Pawła II 13
42-100 Kłobuck
Dokumenty należy złożyć osobiście:
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
Godziny pracy Wydziału Komunikacji i Transportu:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 730 - 1530
wtorek: 800 - 1600
Godziny pracy Wydziału Komunikacji Transportu w zakresie obsługi interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
wtorek: 800 - 1445
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty
- Wniosek jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
opłata skarbowa:
Bank Spółdzielczy w Kłobucku
39-8248-0002-1000-0000-0361-0001 Urząd Gminy w Kłobucku
Godziny otwarcia KASY:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 745 - 1445
wtorek: 800 - 1445
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Niezwłocznie, po złożeniu wszystkich dokumentów dokonywana jest adnotacja w dowodzie rejestracyjnym pojazdu oraz w karcie pojazdu, o ile została wydana bądź wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie dokonania ww. wpisów.
- Dokument odbierany jest osobiście.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Telefon kontaktowy:
34 321 45 00
34 321 45 03
34 321 45 04
34 321 45 05
34 321 45 06
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Skargi i wnioski
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- Pisemnie pocztą tradycyjną.
- Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi
Przetwarzanie danych osobowych
Potwierdzam przyjęcie do wiadomości, że administratorem danych osobowych podanych przeze mnie w przesyłanym wniosku, niezbędnych do załatwienia sprawy jest Starosta Kłobucki z siedzibą w Kłobucku przy Rynku im. Jana Pawła II 13, a dane będą przetwarzane wyłącznie w celu, w którym zostały podane. Ponadto przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.